המטרה:
לסייע לבעלי קשיי למידה או לקויות למידה בשלבי הקריירה השונים בעולם התעסוקתי.
הצורך:
אנו נתקלים באנשים רבים, אשר העוצר אותם הינו ליקוי אשר לעתים רבות אינם מודעים עד כמה הוא חוסם את התקדמותם.
האני מאמין של היחידה:
- כיום ישנם מועסקים רבים שחווים פער משמעותי בין היכולת-לביצוע במקום העבודה.
- בקרב חלק מהם, הקשיים נובע מקשיי או לקויות למידה לא מאובחנות.
- חלק מהם, בעלי קשיים אחרים אשר בידינו כלים לפתור.
- בקרב אלו המאובחנים כבעלי לקות למידה, קיים קושי במציאת כלים יעילים לשיפור המצב.
- לעיתים טפילו בתהליך קצר (לרוב בשתי פגישות בלבד) ניתן להגיע לתוצאה:
-
איתור וחשיפת הסיבות בבסיס הקשיים התעסוקתיים.
-
בניית מסלול קריירה ומציאת אסטרטגיות עוקפות לקשיים בעבודה.
- חלק מתוצאות התהליך והשיפור ביכולות התעסוקתיות מקבילות, לרוב, לעליה ביכולות במימד האישי (זוגי, משפחתי, חברתי).
- אנו מתמקדים בליקוי למידה הנקרא: "ליקוי חברתי".
מעט על תהליכי בניית קריירה והכוון תעסוקתי ללקויי למידה:
-
המפגש ראשון – משמש לאיסוף כל המידע הנדרש לקבלת אבחנה עכשווית. במקביל לבירור וחשיפת הקשיים נברר יחד איתך את הרצונות והמאווים התעסוקתיים ונתרגם אותם לתחומי הלימוד/המקצוע/הארגון.
-
המפגש שני – שלב בניית מסלול הקריירה האישי – העלאת המודעות לקשיים העתידיים האפשריים וקבלת אסטרטגיות לעקיפתם במועד. בנוסף, שלב זה יספקו כלים תוצאתיים ותהליכי בקרה עצמיים.
* אנחנו נהיה כאן בשבילך גם לאחר תום תהליך זה- גם כשימצא הייעוד והדרך להגיע אליו, גם לאחר שתתקבל לעבודה שרצית – נשמח לתרום לך מנסיוננו בכל שלב המשכי שלך בקריירה.
כמוך, גם אנחנו לא דומים לשאר (המקומות המבצעים תהליכי הכוון וטיפול):
-
התהליך הינו אישי – אנחנו לא פוגשים את הפונים אלינו בקבוצות-קבוצות.
-
רואים אותך מעבר לציונים – התהליך לא מחייב ביצוע של סוללות מבחנים ארוכות.
-
יצירת מעורבות מלאה שלך – השלבים אינם כוללים מענה על שאלונים וראיונות, אלא הופכים לדיאלוג עמוק. הדיאלוג יהפוך אותך לבעל חלק פעיל ויכולת השפעה בתהליך כולו.
-
קבוצת אנימה:
-
בעלי ידע עכשווי בכל התחומים התעסוקתיים: משלב הההשמה (מרכזי הערכה, ראיונות ועוד) ועד לשלב הייעוץ הארגוני
-
בית תעסוקתי: בקבוצה מגוון מוצרים תעסוקתיים משלימים כגון השמה וקואצ'ינג.
-
שמטרתם לתרום לך בכל ההיבטים המקצועיים: ייעוץ ארגוני, השמה, קואצ'ינג, סדנאות למנהלים ועוד.
-
אנחנו רואים בלקות למידה שוני בתפיסה – המושג לקות למידה, לטעמנו, הוא תקופתי ולא יעבור זמן רב עד שיכירו בשונות ובעוצמה שאינה לקות, אלא אם – יתרון!
שתי סיבות עיקריות לכך שהכוון תעסוקתי ללקויי למידה הינו תחום חדש ומתפתח:
א. מעבר מתפיסת העבודה כמקום מפרנס למקום של מימוש אישי – כיום, אין לגיטימציה (הצדקה) לחוסר סיפוק-סבל במקום העבודה.
ב. קיימת עליה במודעות לשונות הבין אישית (שוני ביכולות למידה וביצוע) – לקות למידה עוברת שינוי תפיסתי כהבדלים טבעיים ולא כמגבלה.
קישורים
מונחון ללקויי למידה : ד"ר אילנה מודלינגר – האוניברסיטה העברית בירושלים
הארגון העולמי לדיסלקציה –
The International Dyslexia Association (IDA)
מאמרים
דיסלקציה בקרב מבוגרים והזדמנויות לקריירה / דר' גילדה פלטי
לקות למידה לא מילולית – איפיונים ודרכי טיפול/ דר' גילדה פלטי ועירית כהן
לקויי למידה המתגייסים לצה"ל/ דר' דבורה שני
פורומים
פורום לקויי למידה באתר doctors.co.il
פורום ליקויי למידה וקשב באתר Ynet