מה קורה לאנשים היום בשוק העבודה?

רבים מסתובבים, מתראיינים, מחפשים, מתקבלים, מחליפים מקומות עבודה, חווים כשלון ואינם מוצאים אל מי לפנות, אשר מכיר את התחום מכל צדדיו ויעמיד בפשטות מראה מולם, מראה המשקפת כיצד הם נתפסים מבחוץ. לכולם יש צורך לקבל משוב עדין אך נוקב, לא מתפשר ועל ידי גורם אובייקטיבי ללא אינטרס או דעה קדומה עליהם – על כל הקשור אליהם ולעולם התעסוקתי: על האופן בו הם מציגים עצמם ופועלים, על האופן בו תופסים עצמם תעסוקתית, על הקריירה שלהם עד כה וכיצד באה לידי ביטוי באופן שהם מתארים עצמם, באופן בו נכתבה בקורות החיים. האם הם ממוקדים, האם הם יודעים מה הם רוצים? האם באמת תפקידם הוא הטוב עבורם או שפטרו עצמם על פי המובן מאליו, הצפוי והמתבקש? האם יש פער בין יכולתיהם, לבין התפקיד אותו הם ממלאים, האם הם יכולים להתפתח ולאילו כוונים תעסוקתיים אחרים כדי לשקול.

כאמור, לרוב בפגישה ראשונה נוכל לבדוק את כל התחומים הללו. לאלו שרק מתחילים את דרכם המקצועית ושוקלים מה ללמוד או במה לעסוק – הגדרת פרמטרים כבר בתחילת דרכם, הבנה של מורכבות שוק העבודה והשפע שהוא מציע יאפשרו בחירות נכונות וחיסכון בזמן לטווח הארוך.

עולם זה מספק הזדמנות נהדרת לחיים של שמחה אושר ועושר, ולצורך כך יש להבין מצד אחד את החוקים הפועלים בו, להבין כיצד הוא חושב ופועל ומה האפשרויות הקיימות בו. מצד שני, לקבל כלים כדי להבין מה נכון לאדם –  כולל הבנה מה יעשה לו טוב, יאתגר אותו באופן שנכון לו – סוג תפקיד, סביבת העבודה, שיענו על שאיפותיו לטווח הקצר והארוך. לכולנו רוב התשובות.