המטרה:
לסייע לבעלי קשיי למידה או לקויות למידה בשלבי הקריירה השונים בעולם התעסוקתי.
 
הצורך:
אנו נתקלים באנשים רבים, אשר העוצר אותם הינו ליקוי אשר לעתים רבות אינם מודעים עד כמה הוא חוסם את התקדמותם.
האני מאמין של היחידה:
  1. כיום ישנם מועסקים רבים שחווים פער משמעותי בין היכולת-לביצוע במקום העבודה.
  2. בקרב חלק מהם, הקשיים נובע מקשיי או לקויות למידה לא מאובחנות.
  3. חלק מהם, בעלי קשיים אחרים אשר בידינו כלים לפתור.
  4. בקרב אלו המאובחנים כבעלי לקות למידה, קיים קושי במציאת כלים יעילים לשיפור המצב.
  5. לעיתים טפילו בתהליך קצר (לרוב בשתי פגישות בלבד) ניתן להגיע לתוצאה:
  •    איתור וחשיפת הסיבות בבסיס הקשיים התעסוקתיים.
  •   בניית מסלול קריירה ומציאת אסטרטגיות עוקפות לקשיים בעבודה.
  1. חלק מתוצאות התהליך והשיפור ביכולות התעסוקתיות מקבילות, לרוב, לעליה ביכולות במימד האישי (זוגי, משפחתי, חברתי).
  2. אנו מתמקדים בליקוי למידה הנקרא: "ליקוי חברתי".
    מעט על תהליכי בניית קריירה והכוון תעסוקתי ללקויי למידה:

  • המפגש ראשון – משמש לאיסוף כל המידע הנדרש לקבלת אבחנה עכשווית. במקביל לבירור וחשיפת הקשיים נברר יחד איתך את הרצונות והמאווים התעסוקתיים ונתרגם אותם לתחומי הלימוד/המקצוע/הארגון.
  • המפגש שני – שלב בניית מסלול הקריירה האישי – העלאת המודעות לקשיים העתידיים האפשריים וקבלת אסטרטגיות לעקיפתם במועד. בנוסף, שלב זה יספקו כלים תוצאתיים ותהליכי בקרה עצמיים.
   * אנחנו נהיה כאן בשבילך גם לאחר תום תהליך זה- גם כשימצא הייעוד והדרך להגיע אליו, גם לאחר שתתקבל לעבודה שרצית – נשמח לתרום לך מנסיוננו בכל שלב המשכי שלך בקריירה.
 
כמוך, גם אנחנו לא דומים לשאר (המקומות המבצעים תהליכי הכוון וטיפול):
  1. התהליך הינו אישי – אנחנו לא פוגשים את הפונים אלינו בקבוצות-קבוצות.
  2. רואים אותך מעבר לציונים – התהליך לא מחייב ביצוע של סוללות מבחנים ארוכות.
  3. יצירת מעורבות מלאה שלך – השלבים אינם כוללים מענה על שאלונים וראיונות, אלא הופכים לדיאלוג עמוק. הדיאלוג יהפוך אותך לבעל חלק פעיל ויכולת השפעה בתהליך כולו.
  4. קבוצת אנימה:
  5. בעלי ידע עכשווי בכל התחומים התעסוקתיים: משלב הההשמה (מרכזי הערכה, ראיונות ועוד) ועד לשלב הייעוץ הארגוני  
  6. בית תעסוקתי: בקבוצה מגוון מוצרים תעסוקתיים משלימים כגון השמה וקואצ'ינג.
  7. שמטרתם לתרום לך בכל ההיבטים המקצועיים: ייעוץ ארגוני, השמה, קואצ'ינג, סדנאות למנהלים ועוד.
  8. אנחנו רואים בלקות למידה שוני בתפיסה – המושג לקות למידה, לטעמנו, הוא תקופתי ולא יעבור זמן רב עד שיכירו בשונות ובעוצמה שאינה לקות, אלא אם – יתרון!
שתי סיבות עיקריות לכך שהכוון תעסוקתי ללקויי למידה הינו תחום חדש ומתפתח:
א. מעבר מתפיסת העבודה כמקום מפרנס למקום של מימוש אישי – כיום, אין לגיטימציה (הצדקה) לחוסר סיפוק-סבל במקום העבודה.
ב. קיימת עליה במודעות לשונות הבין אישית (שוני ביכולות למידה וביצוע) – לקות למידה עוברת שינוי תפיסתי כהבדלים טבעיים ולא כמגבלה.


קישורים
מונחון ללקויי למידה : ד"ר אילנה מודלינגר – האוניברסיטה העברית בירושלים
 
הארגון העולמי לדיסלקציה –
The International Dyslexia Association (IDA)
 
 
מאמרים
דיסלקציה בקרב מבוגרים והזדמנויות לקריירה / דר' גילדה פלטי
 
לקות למידה לא מילולית – איפיונים ודרכי טיפול/ דר' גילדה פלטי ועירית כהן
לקויי למידה המתגייסים לצה"ל/ דר' דבורה שני
 
 
פורומים
 
פורום לקויי למידה באתר doctors.co.il
פורום ליקויי למידה וקשב באתר Ynet