כתיבת קורות חיים

בשלב חיפוש ה עבודה – האופן בו המועמד מציג עצמו ב קורות ה חיים, בשיחת הטלפון המקדימה, בראיון העבודה וכן בשלבי האבחון השונים בין החברות, הוא כרטיס הביקור שלו. ללא הצגה ראשונית טובה המתחילה ב כתיבת קורות חיים, לא יחל התהליך. חשוב להבין, כי כתיבת קורות חיים הינה תהליך עמוק וכדאי שלא להתייחס אליו כפעולה טכנית בלבד.

אמנם ישנם שיפורים רבים אשר יגדילו את הסיכויים להגיע לשלב הראיון ומבוססים על עיצוב נכון של דף קורות חיים ושימוש במושגים אשר מדברים ב"שפה נכונה", אולם כדי למנוע מצב בו מועמד מזומן לראיון עבודה ראשון ואז לשני ואחריו אפילו לאבחון, כי כתב קורות חיים מצויינים, אך בסופו של דבר אינו מתקבל לעבודה, מן הסיבה הפשוטה שיש פער בין איך שהציג עצמו בתחילת תהליך חיפש ה עבודה ב קורות ה חיים ובשיחת הטלפון לבין מי שהוא נתפס בהמשך. פער שיכול להתבטא בהיותו 'פחות או יותר' ממה שנתפס או פשוט 'כאחר'. מועמדים רבים נפסלים, לא בשל היותם 'לא מספיק טובים', אלא בשל מה שמוגדר חוסר וודאות של התאמה. וכי מדוע שהחברה תיקח הסיכון? זהו השלב בו החברה המזמנת משתמשת לא פעם ב'תחושותיה' מאשר בשיקולים לוגיים.

כיצד יש לכתוב קורות חיים

יש להתייחס ל קורות חיים בשתי רמות:
הראשונה – 'קורות חיים' הינו מסמך שווקי וישנה רשימה של כללים על פי הם מומלץ לפעול. כללים שכאשר ניישמם, הסיכוים להיות מזומנים לראיון עבודה רק ילכו ויגדלו.
השניה – זאת המשימה להציג עצמך כמועמד דרך כתיבת קורות חיים. זוהי ההזדמנות עבורך להתמקד ולהגדיר לעצמך מהם יתרונותיך היחסיים בשוק ומה בדיוק אתה רוצה!!! היכן לחפש זאת, מה הם המדדים שאתה מגדיר לעצמך  אשר הופכים חברה למתאימה לך, והתבוננות על התמונה הרחבה במקום להיתפס לנתונים טכניים.

מדוע כל זה חשוב?
מפני שמה שעומד על הפרק היא לא השאלה האם תתקבל לעבודה, אלא בעצם: האם תהנה שם, האם זוהי הדרך הנכונה לקדמך אל מול שאיפותיך? האם אתה הוא זה שמוביל את הקרירה שלך? ואם לא, האם אתה עסוק בלהסביר לעצמך שישנם גורמים חיצוניים אשר הופכים זאת לבלתי אפשרי (השוק, המיתון, התחרות, המצב הכלכלי, חוסר נסיון וכד'.). והעיקר, כאשר הבנת ובחרת את אופן התקדמותך בעולם התעסוקתי, ישנו קו ברור המקשר את האופן בו אתה מוצג משלב כתיבת קורות ה חיים ועד האופן בו אתה עובד בפועל. זאת אומרת – מהו המסר אותו אתה מעביר לעובדים סביבך, למנהליך, ללקוחותיך ומהו האופן בו אתה תופס את עצמך. תהליך זה נקרא 'מיתוג עצמי' – תהליך עמוק ואפקטיבי הן כלפי חוץ והן כלפי פנים, תהליך המהווה את עמוד השדרה של המועמד ברגעי משבר.

כתיבת קורות חיים

אם כך,  כתיבה נכונה של קורות חיים, ישרתו את חיפוש העבודה שלך בשני אופנים-
הראשון- שליחת קורות חיים תפתח את הדלת ותגרום לפנייה אל ההחברה /תפקיד על פי מה שברצונו להשיג, כלי זה מומחש באופן קיצוני בעת הרצון של מועמדים לשינוי תחום עיסוק או למי שעל פניו חסר ניסיון מקצועי כלל. רק כתיבה אשר תשאר נאמנה לנתונים מצד אחד אך תציג למעסיק הפוטנציאלי מדוע כדי לזמנו מצד שני, תוך שמירה על חוקי כתיבת קורות חיים תשיג את התוצאה הרצויה, שיחת טלפון וזימון לראיון.
השני – קורות חיים כקו מנחה לכל תהליך החיפוש, כמו תסריט אשר בנוי היטב המסייע לשחקן מקצועי להעביר מסר על גבי המסך. כמו שתוכנית הבנויה נכון מסייעת להשגת המטרות, כך גם קורות חיים- כאשר מושקעת בהם מחשבה מעמיקה והנכתב נובע מתוך בהירות של הכותב מה המסר אותו הוא רוצה להעביר – המסר בעזת תרגול יעבור באופן שישיג את התוצאה הרצויה.

דוגמאות לכתיבת קורות חיים

האינטרנט מלא בדוגמאות לכיצד לכתוב קורות חיים וכן ישנן חברות רבות המספקות שירות כתיבת קורות חיים בתשלום. אולם בשתי האופציות גם כשאר מתקיימת שיחה טלפונית מקדימה לכתיבת קורות חיים על ידי ספק השירות. עדיין שירות זה לרוב אינו מספק את קורות ה חיים הטובים ביותר. זאת ניתן להשיג רק בעבודה משותפת פנים מול פנים. בין מומחה ומחפש ה עבודה.

קורות חיים, סיכום:
ההבנה ש:
קורות חיים  הינו אחד מן המסמכים החשובים ביותר ש מחפש ה עבודה כותב.
קורות חיים הינם דרך להגיע אל מחפש העובדים חברת כוח אדם או חברה.
קורות חיים הינה מסמך המתאר את המסר של מחפש העבודה קודם כל עבור עצמו.
קורות חיים שאינם כתובים באופן נכון, המקדם את מחפש עבודה מעיד על כך שחסר לו דבר מה.
קורות חיים הינם בעלי השפעה עצומה על סיכויי קבלת העבודה.
קורות חיים אינם יכולים להגיע על ידי פעולה טכנית של העתקת קורות חיים משבלונה או על ידי יעוץ טלפוני.
אגב, גם רכזת השמה הממליצה על שינוי ב קורות ה חיים מסייעת לא פעם לגבי משרה ספציפית אותה היא מכירה הייטב אך לא בהכרח למשרות אחרות.

עלות כתיבת קורות חיים
עלות פגישה לכתיבת קורות חיים ומעבר על כל אסטרטגיית חיפוש העבודה והצגה עצמית עלותה בערך כמו עלות קבלת קורות חיים מתוקנים במייל, אך הערך המוסף של פגישה הינו עצום.גם אם מטרתך הינה תיקון קורות חיים אני מזמין לפגישה שתעשה הרבה יותר עבור סיכויי הצלחתך.