תכנון / בניית קריירה ומיתוג עצמי

אנו ב"עידן הקריירה', בעיצומה של תקופה, בה חיפוש עבודה הפך להיות חלק משגרת חיי המועסק. העובד עומד להחליף עבודה כל מספר שנים (שנתיים עד חמש ויש תחומים שבהם אף פחות), וישנו סיכוי רב שיבצע שינוי קריירה. כלומר, יחליף תחום עיסוק או מקצוע אחד או שניים עד לצאתו לפנסיה (סביר שגם לאחר הגיל הרשמי של הפנסיה). זהו עידן של 'מיתוג עצמי'.

זוהי תקופה שבה להיות בעל יכולת מקצועית טובה ורצון טוב, הינן רק חלק מן התכונות והמיומנויות הנדרשות על  מנת לבנות קריירה מצליחה.כיום ישנו הצורך במיומנויות רבות ונוספות, להלן חלק מהן: "מיתוג עצמי", יכולת הצגה עצמית, ידע כיצד להתראיין, שימוש נכון בשפת גוף, אחריות על ההתפתחות האישית ועוד…

לפני שנדבר על מיומנויות, יש להבין, כי לפני הכל קיים הצורך שינוי מהותי בתפיסה העצמית ובתפקיד המועסק הינו קריטי בכדי להצליח. התעלמות ממגמה זו מקשה על מציאת, הישארות והתפתחות במקום העבודה הטוב ביותר. מימוש עצמי אפשרי כאשר המועמד ממותג נכון.

  • אנו מזמינים אותך להמשיך ולקרוא על נושא בניית קריירה והמייחד אותנו, אולם ביכולתך לעבור מייד
    לעיין ב איזה תהליך אנו מציעים.הגדרת השינוי: אני כמועסק, חייב להבין את חוקי המשחק החדשים והאחריות לכך מוטלת עלי:
  • לבחור מקצוע שיעשה לי טוב לאורך זמן, בו סיכויי להצלחה גבוהים. בנוסף, להגדיר מה יחודי אל מול כל האחרים.
  • לבחור מסלול לימודי.
  • לבחור מהו המסלול התעסוקתי אשר יקדם את ה- קריירה באופן הנכון לי ביותר.
  • לבחור כמה אני רוצה להשקיע.
  • לדעת כיצד להתקבל.
  • לדעת אילו תנאים לדרוש.
    לדעת כיצד לפעול בשלב הקליטה בתפקיד החדש.
  • לדעת כיצד לפעול בתוך הארגון וכיצד להתקדם בתוכו.
  • לדעת מתי ניתן להתקדם ומתי נכון לעבור לתפקיד בארגון חדש.

האם ניתן לתכנן קריירה לבד באופן מיטבי?

ישנו הצורך בסיוע של גורם חיצוני, אשר מכיר אותך ואת תנאי השוק. כזה היכול לספק לך לווי לטווח הקצר והארוך, לפתרון בעיה הקיימת עכשיו וכן בעוד שנתיים כאשר יגיע הזמן לבדוק את האפשרות להתקדם.

אנו בקבוצת אנימה, יוצרים עבורך את האפשרות הזו –  בית שתוכל בכל הזדמנות לחזור אליו ולקבל את העזרה שאתה זקוק לה לאורך כל ה- קריירה. בית המתבונן באופן רחב על כל התמונה ולומד להכיר וללוות אותך לאורך כל הדרך.

 האם נחוץ לכולם?
כן. גם מי שנראה כמי שהצליח להמנע מלהתמודד עם הנושא בתחילת דרכו התעסוקתית יגלה בהמשך, כי זהו תהליך הכרחי וכי בעזרת כלים אלו גם אם מצבו טוב, הוא יכול היה להיות יותר טוב בתחומים רבים כגון: נושא תגמול, קיצור משך הזמן להתפתחות בתפקיד ועד הנאה ותחושת סיפוק גדולה יותר מזו שהשיג.

כתיבת קורות חיים בשלב חיפוש העבודה – האופן בו המועמד מציג עצמו בקורות החיים, בשיחת הטלפון המקדימה, בראיון העבודה וכן בשלבי האבחון השונים בין החברות, הוא כרטיס הביקור שלו. ללא הצגה ראשונית טובה….. כיצד יש לכתוב קורות חיים? יש להתייחס לקורות החיים בשתי רמות: הראשונה – 'קורות חיים' הינו מסמך שווקי וישנה ….

 מהו מיתוג עצמי 
המושג מיתוג לקוח מעולם השיווק. מיתוג – הינו חיבור של שתי מילים: מוצר + תג. 'מותג' הינו מושג מוכר מאוד כיום ויש המגדירים אותו  כ'אלוהים החדשים' של תקופתינו. ספרים רבים נכתבו על יתרונות המיתוג לצורך קידום חברות או מוצרים, ולא עבר זמן רב עד שהחלו להשתמש בו ובמושגים נוספים כדוגמתו מעולם השיווק לצורך תכנון קרירה בעולם התעסוקתי. כפי שלמותג מייחסים אורך חיים בעל שלבים כך גם בעת תכנון קריירה. כיום לא קיים עסק מצליח אשר אינו חושב ופועל תוך שימוש במושגי המיתוג. גם עולם הקואצ'ינג שאב מעולם השיווק מושגים רבים ונתן להם שמות אחרים. זאת  מכיוון שהם אכן יעילים, מכווני תוצאות ובעלי כלים  למדידת הצלחה.

 מדוע מיתוג נוצר דווקא בעידן זה? ולכן חשובה ל תכנון קריירה
רגע של היסטוריה
אם נתבונן לרגע על היסטורית שוק הביקוש וההיצע של עולמינו, ניתן להתייחס לשלוש תקופות:
התקופה הראשונה שקדמה ל'מהפכה התעשייתית' – תקופה זו אופיינה במוצרים בעלי עלות גבוהה. מיכון וכלי עבודה משוכללים לא היו בנמצא והייצור נעשה באופן ידני בידי אומנים, אשר התמחו כשוליות במשך שנים על מנת להפוך לבעלי מקצוע (זו הייתה קריירה בכירה). מוצרים מורכבים היו מנת חלקם של העשירים בלבד, אשר היוו מיעוט מזערי מכלל האוכלוסיה. מרבית האוכלוסיה היתה מורכבת מעובדים קשיי יום, אשר עסקו בייצור בבתי עסק קטנים ובעובדי אדמה – עבודה אשר דרשה עבודה פיזית קשה ושעות עבודה ארוכות ומעייפות ( זו הייתה קריירה זוטרה).
'המהפכה התעשייתית' יצרה מציאות חדשה – מכונות חדשניות החליפו מאות ידיים עובדות וצמצמו משמעותית את הצורך בידיים עובדות, הן בחשלאות והן בתעשיות הישנות. דבר זה גרר למגמת אוכלוסיה חדשה – אורבניזציה – מעבר מן הכפר אל העיר. מצד אחד, משמעות הייצור התעשייתי החדש היתה הוזלת עלות המוצרים, אשר אפשרה רכישתם על ידי אחוז גבוה יותר של האוכלוסיה. מצד שני, נוצר המעמד הבינוני – מעמד הפועלים – רובד שלם של אוכלוסיה, אשר היה בעל יכולת לרכוש מוצרים רבים יותר.כמו כן עלתה וצצה  שכבת 'העשירים החדשים' (הנובורישים אשר ייצרו את הונם במו ידיהם ולא ירשו אותו).  'שיגשוג' זה גרר להיווצרות מושגים חדשים כגון: 'פס ייצור' או 'ייצור המוני' והיו לראש מאפיינה של תקופה זו, תחת הכותרת 'כח הייצור'. כח שהיה בידי היצרנים. כאשר הנרי פורד ייצר את המכונית הראשונה בעלות זולה המאפשרת רכישה באופן רחב, הוא ייצר אותה "בכל צבע שרצה הצרכן וזו במידה שזה רצה שחור". כלומר: "אין באמת בחירה, אני כיצרן, הנני בעל הכח ואני אחליט עבורך, הצרכן, מה תקנה". עוד נקודה חשובה בפן האנושי של תהליך זה, מתואר בסרקזם בסרטו של צ'רלי צפלין בו הוא משחק פועל בפס ייצור – דמות חסרת זהות, הפועלת ללא תחושת משמעות או ערך עצמי, מאוים, נשלט ומתבקש לפיול כ'רובוט'.זאת היא מהות 'המהפכה התעשייתית'.  (כאן כבר החלו להווצר תפקידי התמחות וניהול דבר אשר הגדיל את אפשרתיות פיתוח קריירה שעדיין לא נקראה כך קריירה אלא עיסוק מקצוע וכד')לאחר שלב 'המהפכה התעשייתית' נוספה גם מהפכת המחשוב ולאחריה מהפכת התקשורת – זו התקופה בה אנו חיים כיום זן הדורשת התייחסות למושג חדש- קריירה. את זו האחרונה מאפיינים שינויים רבים, נתמקד במבחר מהם:
– שפע
החל להיווצר "שפע" בשוק. כלומר, נוסדה האפשרות של הצרכן לבחור מתוך מגוון גדול של מוצרים במחיר 'שווה לכל נפש'.  מאחר וכהכללה ייצור סדרתי הינו זול, ככל שמפעל מייצר יותר, כך העלות למוצר בודד יורדת. בשל הפיכת העולם ל"כפר גולבלי קטן" ועלויות הייצור הנמוכות במדינות המתפתחות, עבר חלק גדול מן הייצור למדינות העולם השלישי. ככל שמפעל מייצר יותר הוא תחרותי יותר וקשה יותר להתחרות במחיריו, לכן 'הגדולים' גדלים. חברות קטנות אינן מצליחות לעמוד בתחרות והן נסגרות או נרכשות ע"י גופי ענק ותאגידים. דבר הגורם לכך, שמספר רב של חברות בשוק רוכשות את חומרי הגלם שלהן מאותו יצרן גלובלי. מגמה זו מובילה לכך שהמוצרים החלו להראות ולהיות דומים זה לזה. זאת מאחר שאותן חברות פרטיות שהצרכן הכיר בשמן, רכשו כולן את החלקים מאותו המפעל. למוצרים חדשים אין כוח מכירה על המדף מכיוון שלצרכן הסופי אין הכרות היסטורית איתם ומכך שלא נוצרת נאמנות למותג. החברות מצאו עצמן בבעיה חדשה הנקראת 'בידול', כיצד לייחד את המוצר? להפרידו ולהפכו לכזה, שהצרכן יבחין בו ראשון מתוך השפע ואף ירצה לבחור בו. זהו תהליך ה'מותג'. (גם בניהול קריירה המועמד/ת הינם חלק מקבוצה גדולה של מוצרים אשר לרוב הינם 'מבית ייצור' דמה -צבא, לימודים וכד')
– מותג
המונח מותג מתייחס לסך כל העמדות, הרגשות והתפיסות הקיימות אצל הצרכנים בנוגע לאובייקט. עמדות ורגשות אלה מכונים לעיתים גם "נכסי המותג".
– תהליך של מיתוג
ייחוס ערכים חיוביים לאובייקט כגון: איכות, יוקרה, 'כיפיות' ותמורה טובה לכסף.

כיצד מיתוג תורם למועמד, עובד או עצמאי ?  

  • שוק העבודה – כשמו כן הוא. עובד הינו חלק משוק העבודה, לפיכך חוקי השוק פועלים עליו. גם כאשר מועמד מתעלם מן ה"חוקים", הם עדיין משפיעים עליו והדבר בא לידי בטוי לעיתים בפרטים הכי קטנים וטכניים (ומעצבנים). למשל, כאשר קורות חיים מגיעים למעסיק הפוטנציאלי, לרוב הינם ממויינים על ידי תוכנה אשר קולטת את הפרטים האישים. כאשר פרטים אלו נכתבים ע"י המועמד שלא על פי אחד מן הפורמטים המקובעים במערכת, היא אינה קולטת אותם ואז יש להזינם ידנית. הנזק הנוצר ברור… באותו אופן, עצמאי המכין דף פרופיל חברה או תוכנית עיסקית, אשר המבנה שלה אינו תואם את המקובל, עלול להתפס כלא מקצועי ולהיפסל על ידי משקיעים פוטנציאלים או על ידי הבנק. כלומר, קיימים "קודים" רבים – קטנים וגדולים – בעלי השפעה מהותית, אשר מחייבים התייחסות. התעלמות מהם עשויה לגרום למועמד להכשיל עצמו עוד טרם תחילת תהליך הקבלה.
  • ההבנה כיצד מוצר הופך למותג (שווה, מוערך או יוקרתי) – שוק מוצרי הצריכה, יספק למועמד או לזה העובד, כלים כיצד להתבלט או להבדיל בינו לבין שפע המועמדים המוצעים כיום למעסיק. ברור הוא, שיש שוני בין מוצר הנח על מדף הסופר, לבין אדם 'בשר ודם' בעת תכנון קריירה, לכן ההבדל הינו מהותי בין ההבנה מה נכון לאדם חי, מועמד, ומה נכון למוצר דומם. עם זאת, חלק בסיסי המוביל למכירת מוצר הינו בכך שהלקוח יושיט יד למדף כדי לבדוקו. ישנן מספר דרכים באמצעותן ניתן לכוונו לבצע זאת. אחת מהן, עיצוב מארז המוצר והכיתוב עליו – בדיוק באותו אופן בו נעצב קורות חיים של המועמד. אדם השוקד על מיתוג עצמי, משיג את הרווחים הגדולים ביותר: הוא הופך מכוון מטרה, מכוון קריירה, בוחר לעצמו דרכי ביטוי ברורות ועוד.
  • מימוש עצמי – יכולתו של אדם להביא לכלל מימיש את כישוריו הייחודיים ולבטא את הפוטנציאל האישי הטמון בו. כיצד המועמד או העובד מוצא את מיקומו בכל זה. כיצד העבודה הינה פלטפורמה לחיים טובים ומשמחים. זו השורה התחתונה וזה הנושא המשמעותי ביותר. זהו פאזל המורכב מחלקים רבים אשר צריכים להתיישב כולם יחדיו על מנת ליצור תמונה שלמה, המובילה לתכנון קריירה. אין מבחנים ספציפיים או תחום התמחות יחיד אשר יכולים לספק את התשובה. ולכן תחום בניית קריירה הינו כזה, אשר לתפיסתנו מכיל את כל הדרוש ומורכב מאוסף רב ומגוון של מיומנויות. כל זאת תחת קורת גג אחת אשר משמשת כבית לחזור אליו אחת לכמה שנים, על מנת להתכונן לצעד הבא כאוזן קשבת ומתן עצות פרקטיות כאחד.
     מה אנו מציעים?
    מה קורה לאנשים היום בשוק העבודה?
    על נשים בעסקים ובעולם התעסוקתי

מה לעשות?
פשוט, להתקשר למשרדינו לתאום פגישת 'בניית קריירה עם גיורא תדמור' הפגישה, כל מה שיש להביא זה את קו"ח או לשלוח אותם מבעוד מועד למייל
g@anima-online.co.il  מכאן נצא יחד למסע מהנה, שיתופי, מרתק ומאתגר. גיורא תדמור

יחד נבנה קריירה על פי נטיות ליבך, ללא פשרה, מתוך כוח פעולה.
הייעוץ הינו מודולארי: ניתן לבחור בין אפשרויות או לשלב ביניהם.

כבונוס לתהליך האישי מתקיימות סדנאות קבוצתיות למעוניינים.
פתחנו אפשרות חדשה להגיב אתם מוזמנים-

+ הוסף תגובה חדשה
תגובות:
בטעינה…