ניהול משא ומתן בסביבת היי טק

בהגדרה הבסיסית משא ומתן הינו פעולת גומלין אנושית אשר מטרתה לשנות את היחסים בין הצדדים המתדיינים, ואשר מתנהל כאשר יש ניגוד אינטרסים או קונפליקט בין הצדדים וכאשר הם מעוניינים להגיע לפתרון. אבל אם נעצור לרגע נבין שבעצם משא ומתן הינה פעולה יומיומית הנובעת מעצם האינטראקציה בין אנשים התלויים זה בזה לשם השגת האינטרסים שלהם. אנו מנהלים משא ומתן מול בני הזוג, הילדים, המוכר בחנות, העובדים שלנו, המנהלים, הלקוחות, הספקים ואפילו עם עצמנו. יחד עם זאת, לא אחת נתפס משא ומתן כצורך אנרגיה ולעיתים אף כתהליך לא נעים.

לתפיסתנו, בכל אחד ואחת מאיתנו טמונה היכולת לנהל משא ומתן בעזרת היכולות האישיות שלו/ה. בשילוב נכון של היכולות האישיות של משתתפי הסדנה והכלים שלנו, ניתן להגיע להצלחה במשא ומתן ואפילו להנות ממנו.

ייחודיות ניהול משא ומתן הייטק

כדי להצליח בביצוע משא ומתן בעולם תוכן מסויים יש צורך להכיר את המאפיינים, השפה והכללים המייחדים את אותו עולם תוכן. לעולם ההייטק יש מאפיינים המייחדים אותו כדוגמת שינויים טכנולוגיים תמידיים המביאים בין היתר דרישות משתנות מעובדים ומספקים וכן דרישות משתנות של הלקוחות, התנהלות חברות start-up ורכישתן, "כפר גלובלי" ותרבויות שונות אפילו באותו ארגון, מיזוג חברות, מערכות יחסים מורכבות בין מחלקות הארגון כדוגמת מחלקת פיתוח, מחלקת QA , מחלקת מכירות, מחלקת שיווק, מטה החברה ועוד. מאפיינים אלו ואחרים דורשים הבנה והתייחסות מעמיקה בבואנו לתכנן את המשא ומתן, בעת ניהולו וסגירתו.

 

קהל יעד לסדנת ניהול משא ומתן:

התוכנית מותאמת למנהלים ולעובדים במחלקות השונות :

משאבי אנוש (HR), פיתוח (Development), בדיקות (QA & Testing), שיווק ומכירות (Sales & Marketing), פיתוח עסקי (Business development), תמיכה (Support), מחלקת רכש (Purchasing Department) שירות לקוחות (Customer service), Help Desk, Deployment ועוד.

 

מטרת סדנת ניהול משא ומתן: 

מתן כלים בסיסיים ומתקדמים לתכנון משא ומתן, לניהול משא ומתן ולסגירתו.

כמו כן תספק הסדנה כלים מובנים לניהול אפקטיבי של התהליך כולו אל מול מטרות התהליך.

 

הרחבה:

כאמור, משא ומתן הינו חלק בלתי נפרד מחיינו האישיים והמקצועיים. אנו מנהלים משא ומתן מול גורמים בתוך הארגון בו אנו עובדים קרי מנהלים, עובדים, קולגות ממחלקות אחרות וכדומה, וכן מול גורמים מחוץ לארגון שלנו כדוגמת לקוחות, ספקים, רגולטורים ועוד. הסדנה המוצעת תורמת בהבנת אופן התנהלותו של משא ומתן לעומק, התנאים לקיומו, וכן מספקת כלים מעשיים לשלבי משא ומתן.

הסדנה מספקת דרך הסתכלות נוספת על התהליך של כניסה לעולם קסום המורכב מתחומי: פסיכולוגיה, פילוסופיה, מתמטיקה, תורת המשחק, מסרים, שפת גוף, פן משפטי פן חשבונאי ועוד.

ניתן לבצע סדנת משא ומתן למתחילים, וסדנת משא ומתן למתקדמים אשר מאפשרת למנוסים להעמיק ולשכלל את יכולותיהם בביצוע משא ומתן (בפן של תכנון אסטרטגיה וביצועה, בניית סיטואציה רצויה, ניתוח והבנת הסיטואציה הנוכחית,  העברת מסרים מילוליים וא-מילוליים ועוד).

 

רשימה חלקית של תכניי סדנת ניהול משא ומתן:

  • מהו משא ומתן ומהו קונפליקט
  • תנאים מקדימים לקיום משא ומתן
  • משא ומתן תחרותי מול משא ומתן משתף
  • שלבי משא ומתן
  • הכנה למשא ומתן
  • ניהול משא ומתן
  • סגירת משא ומתן
  • אסטרטגיות וטקטיקות במשא ומתן
  • כיצד להעביר מסרים
  • שימוש בשפת גוף בעת משא ומתן
  • כיצד לנהל משא ומתן מול תרבויות שונות

משך התהליך 
סדנת ניהול משא ומתן בסיסית – חצי יום (4 שעות)

סדנת ניהול משא ומתן למתקדמים – יום אחד (8 שעות)

* התהליך הינו מודלרי ונקבע באופן פרטני על פי אבחון צרכי החברה

 

 

נשמח להרחיב במפגש אישי על תוצאותיו המעשיות של התוכנית: סדנה לניהול משא ומתן,

אבחון, יעוץ משלים או שילוב המוצרים בהתאמה אישית חברתכם .