אבחון מקצועי / תעסוקתי

ישנם 4 סוגים של אבחון מקצועי / תעסוקתי ב D.M.A :

  1. אבחון מקצועי / תעסוקתי מבוסס מבחני "נייר ועפרון"- בטריית מבחנים סטנדרטים כמקובל במכונים בארץ, הכוללים גם מרכז הערכה במידת הצורך ומפגש עם גורם מקצועי כגון: פסיכולוג. המבחנים עוסקים במתאם, אישיות ונטיות לב.
  2. אבחון מקצועי / תעסוקתי ייחודי לנו העוסק בהשארת עובדים לאורך זמן בארגון. אבחון מקצועי / תעסוקתי מוכיח את עצמו אצל לקוחותינו. ניתן לשלב בין שני המבחנים.
  3. אבחון מקצועי / תעסוקתי משולב – משלב מבחנים סטנדרטים עם הערכים המוספים של ה אבחון הייחודי לנו.
  4. אבחון מקצועי / תעסוקתי בגישת קואצ'ינג- שימוש בשיטה הייחודית לנו עבור חברות הפועלות לפי חזונן. לעומת חברות אבחון אחרות המדברות על עתיד סביר  ולא על עתיד אפשרי, אנו בחרנו להתמקד בעתיד האפשרי.

אבחון מקצועי / תעסוקתי

על פי תפיסתינו, אבחון מקצועי / תעסוקתי, הינו כלי ניהולי לקבלת החלטות על קבלת מועמד לחברה או על קידום עובד לתפקיד בכיר. ככלי תומך החלטה עליו לספק למקבל ההחלטה נתונים אשר יסייעו בידו לקבל החלטה:

  1. דו"ח אבחון מקצועי/ תעסוקתי המאפשר השוואה בין מועמדים שונים באופן אפקטיבי
  2. דו"ח אבחון מקצועי/ תעסוקתי המאפשר השוואה בין פרופיל המועמד לפרופיל התפקיד כאשר שני הפרופילים הינם בעלי אותה שפה.
  3. דו"ח אבחון מקצועי/ תעסוקתי המספק הסבר ל- מה המשמעות הניהולית של קבלת מועמד – משאבים שיש צורך לספק על ידי המנהל, ניבוי התנהגותו בתוך המסגרת אליה הוא מיועד.

כלומר: השאלה המוטלת על הפרק בעת ביצוע  אבחון מקצועי/ תעסוקתי אינה רק האם לקבל מועמד מסויים, אלא הבנה מעמיקה המאפשרת ניבוי ובניית כוח אנושי לקידום הארגון לטווח קצר וארוך, התבוננות רחבה על פרמטרים מתחום משאבי האנוש,הבנת העולם העיסקי בו מתקיים הארגון, הבנת מבנה הארגון ועוד.

מטרתינו  בקיום אבחון מקצועי / תעסוקתי בD.M.A כחלק מתפיסת קבוצת אנימה הינה:

  1. לנבא השארות עובד לאורך זמן מוגדר
  2. לנבא רמת תפוקות לכל אורך זמן זה
  3. לנבא את איכות תפוקותיו
  4. לנבא את האופן הנכון לקליטתו וניהולו ולספק כלים אלו למנהליו
  5. לזהות ערכים מוספים אותם יכול להעניק.

לרוב השארות איכותית של עובד, נובעת מיכולתו של המעסיק ליצור מצב של " win win situation". מצב בו המועסק וגם המעסיק חשים בעלי רווח, קיימת תמונה ברורה ככל האפשר על אפיקי התפתחות ושני הצדדים מבינים את היתרונות של החיבור בינהם. ההצלחה נובעת מיכולתנו לספק כלים כגו: יכולת להתמודד עם משברים צפויים, לזהות פערים ברמת הציפיות אשר קשים לזיהוי לנמצאים בתהליך עצמו.

תוצאות:
נסיוננו המצטבר ב -אבחון מקצועי / תעסוקתי, הן מול תהליכי גיוס נרחבים כדוגמת אחריות על כל גיוס אנשי השירות של חברת yes (כ- 1000 אנשי שירות, מכירה, ופיננסים). ועד אבחון מקצועי פרטני ל- אנשי הנהלה בכירים, אחוזי ההצלחה של D.M.A הינם גבוהים. לא רק זאת, אלא  בעבודה קבועה מול חברות אחוזי ההצלחה עולים בהתמדה. יכולת הניבוי של אבחון מקצועי / תעסוקתי, שנבדקה לאורך 10 שנים מראות על אחוזי הצלחה הקרובים ל90% .

יותר מ- אבחון מקצועי / תעסוקתי

אנו מהווים גורם חיצוני להוועץ בו לאורך זמן. גורם הלומד ומכיר את צרכי החברה מכיר את מצב השוק התעסוקתי, בעל ראיה עסקית ומשאבי אנוש כאחד. יחד ניקח אחריות על הצלחת חברתכם, כך ש אבחון מקצועי/ תעסוקתי יהיה כלי שימושי לקבלת מועמד וכלי לניהולו במהלך עבודתו.