ייעוץ עסקי

לשם מה נחוץ ייעוץ עסקי?

ניתן להמשיל ייעוץ עסקי נכון באופן הבא: נניח שהחל ממחר מנכ"ל חברת ענק במשק היה מגיע לנהל את העסק שלך. לרשות המנכ"ל היו עומדים אותם משאבים כספיים העומדים לרשותך – האם היה מגיע לתוצאות אחרות? טובות יותר ? ברור שכן. נניח שיכולת/ה לחזור בזמן שנה שנתיים ויותר,  האם היית/ה מקבל/ת החלטות טובות יותר? ברור שכן. שיחה כזו בדיוק ניהלתי במהלך ייעוץ עסקי,  לחברה שפגשתי בתחילת דרכה ועסקה ב- ייעוץ עסקי משפטי. חברה זו הפכה תוך שבע שנים מלהיות החברה האחרונה בשוק למספר 2, ונקנתה על ידי המובילה בשוק. צמד הבעלים פרשו מן העסק בגיל 35 כשבכיסם סכום נאה.
ייעוץ עסקי הוא הדרך של עסקים, שאינם ארגוני ענק, לקבל את אותם כלים של הארגונים הגדולים.  ייעוץ עסקי כזה  מוביל  באופן ישיר לצמיחה !

ייעוץ עסקי נכון: צמיחה לטווח הארוך תוצאות בטווח הקצר !

כאן עולה שאלת: "מה קודם למה: הביצה או התרנגולת?". "כדי ש עסק יצמח עליו להיות קודם כל גדול ועתיר משאבים וכדי שיהיה עתיר משאבים עליו לצמוח". כלומר, כל המבדיל בין עסק לעסק גדול יותר ולארגון ענק, הוא שהראשון אינו משופע במשאבים. באומרי במשאבים איני מדבר רק על הנושא כספי – מימון, תזרים, השקעה בפרסום או הגדלת כח אדם וכד'. אלא דווקא על משאבי ידע ויכולת ניהול נכון, פנאי לזיהוי הדזמנויות בשוק ובדיקתן, פנאי לחשוב.
הפתרון – ייעוץ עסקי המוביל: לתכנון צמיחה והגדרת מטרות. לעיתים יהיו אלו מטרות חדשות ולעתים דרך ליישום מטרות יישנות לטווח הארוך. אך ללא תוכנית להשגת תוצאות בטווח הקצר לא יוכל עסק להתקדם. לא תהיה ברשותו הנוחות שיש לארגון ענק. ייעוץ עסקי חייב לכלול פתרונות אפקטיבים, פרקטיים, אשר יצרו אפשרות ל ייעוץ עסקי לטווח ארוך להתממש. 

ייעוץ עסקי לטווח הארוך

במקרים רבים, בתהליך ייעוץ עסקי, מציע יועץ עסקי שינויים רבים לביצוע. הדגש הינו הסבר על מה 'אינו בסדר' ומתוך כך ה-יועץ ה-עסקי מספק תוכניות לשיפור. הסיבה ברורה – הרי על פניו, על כך נמדד ייעוץ עסקי. יועץ עסקי, אשר בסיום שלב האבחון הראשוני יאמר: ה"עסק שלך נהדר" ישאר חסר עבודה, לא? לתפיסתינו ההפך הוא הנכון. ברוב המקרים נכסי ה-עסק, או הרעיון הראשוני שבזכותו הוקם, הם הכוח המניע והדבר החשוב ביותר לצמיחתו. על . ב-ייעוץ עסקי מסוג זה תגיע הצמיחה המהירה ביותר בטווח הקצר ותהווה בסיס עסקי יציב  לטווח הרחוק. תכנון לטווח רחוק דורש התבוננות פנימה למהות ה-עסק ולהבנה של השוק הסובב אותו. הבנה של צרכי העסק ושל המנהל אותו – של הבעלים. מתן זווית התבוננות חדשה המובילה לתנועה-  DMA. אנו מבצעים בתהליך ייעוץ עסקי התערבות עדינה תוך שמירה וחיזוק, מה שמייחד את העסק.

ייעוץ עסקי לטווח הקצר

כאמור, בעסק ללא תכנון וביצוע לטווח הקצר לא יתאפשר התכנון והביצוע לטווח הארוך. כלומר ייעוץ עסקי לטווח הארוך המוביל ל תוכנית טובה ככל שתהיה, ישאר במגירה עם עוד רעיונות טובים שלא ימומושו, ללא תוכנית לטווח קצר, ובניית שלבים להתקדמות,מתוך המצב הקיים. היכולת לייצר תוצאות לטווח קצר נובעות מגישה ישירה מחוייבת ומכוונת תוצאות. הידיעה כיצד להשיג זאת נובעת מתוך יכולת אבחון מדוייקת של המצב הקיים. תוצאות ייעוץ עסקי לטווח קצר מושגות: עם האנשים בתוך העסק, על ידי יועץ עסקי הפועל בגובה העינים עם הצוות. ייעוץ עסקי לטווח קצר מכוון להפקת המייטב מן המצב הקיים, כי אין אפשרות אחרת.

 מתי נכון לפנות לקבלת ייעוץ עסקי .

ישנם ארבעה מצבים לפניה לייעוץ עסקי: 1.פנייה ל- ייעוץ עסקי  בשלב הקמת עסק. 2. פנייה ל- ייעוץ עסקי  של עסק קיים ועובד אשר אינו מצליח לצמוח ורוצה מינוף ופיתוח לקידומו. 3. פנייה ל- ייעוץ עסקי  של עסק בכל שלב התפתחות כאשר נקלע לקושי מכל סוג ויש צורך להחזירו למסלול הנכון לו 4. פנייה ל- ייעוץ עסקי  בעסק הפועל היטב והוא מחפש את האתגר הבא ורוצה לחשוב ולפעול 'מחוץ לקופסא'.
.
מה עדיף ייעוץ עסקי או לווי עסקי
.
ראשית: אין כל הגדרה המחייבת יועץ להשתמש בשם מלווה עסקי או יועץ עסקי ולכן השם לרוב אינו מעיד על תוכן השירות. שנית: ייעוץ על פי הגדרתו הינו שרות שיכול להיות מצומצם כגון: לספק חוות דעת על תפקוד העסק, אפקטיביות אתר האינטרנט או צוות העובדים. יועץ עסקי ינתח את הנתונים ויגיש מסקנות ובזה יסתיים תפקידו. העסק יבחר מה לעשות עם הנתונים וכיצד ליישמם. לווי עסקי הינו תהליך ולא פעולה בודדת אשר במהלכו יועץ עסקי אינו רק מייעץ אלא תורם: לביצוע, הובלת שינויים והטמעתם. ישנו צורך לשני סוגי היועצים. מבנה העסק וצרכיו קובעים איזה שירות נכון יותר.

שלבי ייעוץ עסקי וארגוני

ייעוץ עסקי:

ייעוץ עסקי לעסקים:               מיועד לעסקים עד כ150 עובדים אשר חסרים משאבים ניהוליים כגון:
סמנכ"ל משאבי  אנוש , סמנכ"ל פיתוח עסקי וכד'
ייעוץ עסקי ל עסקים קטנים:   מיועד לעסקים עד כ20  עובדים .
ייעוץ עסקי דור המשך:           מעבר מחברה בניהול משפחתי לניהול של עובדים שכירים או מעבר
לדור ההמשך – ילדים.
ייעוץ עסקי טיפול במשברים:  זיהוי מוקדי בעיות אמיתיות וטיפול בהן.
ייעוץ עסקי עצמאים:               חניכת הרוצים לעבור משכירים לעצמאים ועצמאים הרוצים להפוך  
לחברה, מיצוי  פוטנציאל עסקי של יכולתם.

ייעוץ עסקי זכיינות:                 ייעוץ לרוצים להיות זכיינים או מזכים