One On One ואימון ו- קואצ'ינג

נושא אימון אישי אינו חדש בעולם. הוא נולד בארה"ב לפני כ- 25 שנה ובעשור האחרון הוא סוחף את אירופה ובעיקר את בריטניה. אנחנו, בחברת אנימה, באמצעות ידע וניסיון רב, הן בתחום האימון האישי הן בתחום הייעוץ הארגוני ה"קונבנציונאלי" והן בעולם התעסוקה, הקמנו ופיתחנו מערך אימון אישי וייחודי.

אימון אישי נועד לאנשים בריאים הרוצים לשפר את יכולות הניהול העצמי שלהם, לווסת רגשות, להתמודד עם קשיים, לקבל את ההחלטות הנכונות להם, להתפתח ולצאת מדפוסים מוכרים שאינם משרתים אותם עוד וליצור שינוי בחייהם שיביא לתחושה של מימוש.

מקבוצת אנימה – מחברים אנשים לחזון, קיימת כבר 10 שנים, כחלק מובנה מפעילות הקבוצה ומהתהליכים בה משולב הקואצ'ינג גם מול חברות ומנהלים

מה בין קאוצ'ינג – אימון  לטרייניג – תרגול

קואצ'ינג  עוסק בתפיסה את סביבתנו ואת עצמנו. שינויי התפיסה ואופן ההתבוננות מאפשר לנו ליצור מציאות חדשה עבורנו, עבור חיינו ועבור הסובבים אותנו. היכולת להתבונן באופן שונה הופך את העוברים את התהליך, למה שמי שיתבונן מהצד יגדיר כ-יצירתיים, כריזמטיים, אנרגטיים, בעלי תושייה, כוחות לשנות דברים שנראים בלתי ניתנים להזזה,  המושג כל מה שאתה (באמת) רוצה אפשרי – מקבל משמעות ריאלית ולא כזו השייכת לעולם הפנטזיה.

את הקואצ'ינג ניתן ליישם בכל תחום. התהליך מאופיין בשיחה תוך שימוש ב"שפה" ובמילים באופן שונה מן הרגיל.

התהליך מאופיין בהגדרה מדוייקת של מטרה ותחום (זירה במושגי הקואצ'ינג), אשר בו יש רצון להיות בעלי עוצמה. חלק מן הכלים בתחום הקואצ'ינג ליצור מציאות חדשה הינה דרך תרגול – טריינינג.

טריינינג – תרגול

בניגוד לתפיסה הרווחת אצל אנשים רבים ש- מה שעוצר אותם להשיג את מטרותיהם אלו נושאים בעלי אופי עמוק ומורכב ולכן גם פתרונם דורש תהליך ארוך, מורכב ולעיתים "לא נעים", בתפיסת הטריינינג מתגלה לא פעם שהסיבה לעצירה הרבה יותר פשוטה וטכנית ולכן התשובה הינה בתרגול של מנהגים ופעולות חדשים כדי לשנות הרגלים ישנים.

התהליך מאופיין בהגדרה מדוייקת של מטרה ותחום (זירה במושגי הקואצ'ינג) ותרגול משימות המוגדרות במקום וזמן ודווח על התוצאות.

קיים בלבול בשימוש בשני התחומים ומחליפים בין  תרגול לקואצ'ינג וההפך. שיפור מיומנויות בתחום מסויים הינו טרייניג ולא קואצ'ינג. מתוך טריינינג מתחייב מתן משימות ויעדים בעוד שבקואצ'ינג אין הדבר הכרחי.

עם זאת, בתוך הקואצ'ינג יש לטריינינג השפעה גבוהה על רמת ההצלחה של הקואצ'ינג והפיכת הקואצ'ינג בעל נוכחות בחיי היומיום.