כיצד מתאימים עובדים חדשים לחברות מצליחות? קטע מהרצאה

חברה המחפשת לצרף לשורותיה עובדים חדשים, צריכה לבחור מתוך מכלול רב של כלים אבחוניים כיצד לזהות מי המועמד המתאים לה. הכלים האבחוניים מספקים נתונים רבים, שעיקר תפקידם לבדוק את התאמת המועמד לחברה ולתפקיד. זו הדרך המקובלת, או בשפה מקצועית – מציאת רמת מתאם גבוהה לתפקיד.
אך האם הכלים הללו רלוונטיים תמיד?
כיצד מתאימים עובדים חדשים לחברות מוצלחות?
מנכ"ל 'קבוצת אנימה', גיורא תדמור, ממליץ למנהלים להתאים את החברה לעובדים ולא להיפך: "התייחסו לתהליך בחירת העובדים בחברה בדומה לתהליך שיווקי של פילוח שוק יעד".
השינויים העולמים בהרגלי הצריכה והשיווק חלחלו גם לחברות ההשמה ואבחון כ"א. אם בעבר היה נהוג למצוא עובדים שיתאימו לצורכי החברה, אזי היום רצוי שחברות יתאימו לעובדים. 'קבוצת אנימה', שהגתה את הרעיון, מובילה את שוק העבודה באותו קונספט כבר שנים.
שרון (שם בדוי) מנהלת משאבי אנוש באחת מחברות הטלקום הגדולות בישראל חיפשה סמנכ"ל/ת שיווק לחברה. בשלוש השנים האחרונות התחלפו שלושה סמנכ"לי שיווק בחברה, דבר שגרם נזק למחלקת השיווק בחברה", היא מספרת בייאוש. "שלושת העובדים התאימו מבחינה מקצועית בצורה מושלמת ולמרות זאת הם לא החזיקו מעמד", היא מסבירה ומוסיפה כי "מזה שנה מכהן בחברה סמנכ"ל שיווק שנבחר לתפקיד בצורה קצת שונה ועושה הרושם שהוא יישאר בתפקיד עוד שנים רבות".
הסיבה לכך פשוטה, העובד הנוכחי בתפקיד נבחר לאחר שינוי הגישה: "הפעם בחרנו עובד שהחברה תתאים לו בדומה לתהליך שיווקי המבוסס על פילוח שוק ויתרון יחסי למוצר על פני מוצרים אחרים", מספרת שרון.
נשמע קצת תמוה, אולם מסתבר שאחת ההצלחות הגדולות בבחירת עובדים מתאימים היא שהחברה תתאים להם מבחינה מקצועית, סביבתית כמו גם מהבחינה החברתית וכל הפרמטרים האחרים שקשורים בקשר שבין האדם לחברה שבה הוא עובד.